x تبلیغات
تفاوت طراحی لوگو و برندینگ

تفاوت طراحی لوگو و برندینگ

برای درک بهتر تفاوت طراحی برند و لوگو ، مهم است که ابتدا مفاهیم لوگو و برند را تعریف کنیم:

تفاوت طراحی لوگو و برندینگ

تصور کلی این است که طراحی برند و لوگومشابه یکدیگر است و فرقی با هم ندارند. بعضی اوقات این دو اصطلاح حتی به عنوان مترادف به جای هم به کار می روند. اگرچه این دو واژه از نظر کاربرد و معنی نزدیکی تنگاتنگی دارند، اما این دو واژه کاربرد و کارکردهای متفاوتی دارند.

برای درک بهتر تفاوت طراحی برند و لوگو ، مهم است که ابتدا مفاهیم لوگو و برند را تعریف کنیم:

تعریف لوگو:

لوگو یک نماد گرافیکی است که می ‌توان آن را به راحتی به خاطر سپرد. این نماد هویت یک شرکت را می ‌سازد و به نمایش می‌ گذارد و یا یک محصول تجاری یا هر نهاد دولتی یا خصوصی را معرفی می ‌کند.

این روش، یکی از راه ‌های تشخیص انواع برند در دنیای پر رقابت و مملو از عناصر گرافیکی است که هر کدام سعی دارند تا ما را به خود جلب کنند. یک آرم معمولاً ترکیبی از تایپوگرافی ‌ها، نمادها و رنگ‌ ها است.

تعریف برند:

برند ایده یا تصویری است که افراد هنگام فکرکردن در مورد محصولات خاص، خدمات و فعالیت ‌های یک شرکت در ذهن خود دارند.

این تصور هنگامی ایجاد می ‌شود که همه‌ی آنچه یک برند از خود به نمایش می ‌گذارد با آن تصویر هماهنگ باشد. از جمله این موارد می‌ شود به نام تجاری، آرم، محصولات، هویت بصری، کارکنان یا تبلیغات اشاره کرد.

بعد از دیدن یک برند و اگر احیانا کمی با آن برند آشنا باشید، ممکن است برخی از تصاویر و احساسات به ذهن شما خطور کند.

برخی افراد ممکن است احساس لوکس‌ بودن و ظرافت را حس کنند. بنیان‌ گذار این برند را به یاد بیاورید، به محصولات (آرایش، لباس، لوازم جانبی)، فرهنگ پوشش به سبک فرانسوی، قیمت‌ های بالا یا تجربه‌ هایی که در فروشگاه شنل داشته اید، فکر کنید.

تجربه و درک هریک از ما متفاوت خواهد بود. با این حال، تصور کلی از نام تجاری باید برای عموم مردم کاملاً مشابه باشد.

تفاوت بین طراحی برند و لوگو چیست؟

طراحی لوگو فرایند طراحی یک آرم است. برندسازی فرایند ساخت یک برند است. به عبارت دیگر، برندسازی یک استراتژی است که توسط شرکت‌ ها طراحی شده ‌است تا به افراد کمک کند بتوانند محصولات و شرکت را به سرعت شناسایی کنند و به آنها دلیلی برای انتخاب محصولات خود ارائه دهند.

چرا وجود لوگو برای اهداف برندسازی بسیار مهم است؟

گرچه لوگو تنها یکی از عناصر برندسازی است، اما به احتمال زیاد در اکثر نقاط ارتباطی با مشتریان و سایر افراد ذی ‌نفع اثرات و حضور آن قابل مشاهده است، مانند: وب‌ سایت، بروشور، ست اداری، محصولات تولیدی، بسته ‌بندی، تبلیغات، لباس، فروشگاه ‌ها و غیره.

بنابراین یک لوگو می ‌تواند به عنوان یکی از اصلی ‌ترین عناصر گرافیکی در نظر گرفته شود که به مردم امکان می ‌دهد به سرعت یک سازمان، محصولات و خدمات آن را شناسایی کنند و اغلب اوقات، اولین موردی خواهد بود که مردم برای شناسایی محصولات و خدمات شما از آن بهره خواهند برد.

نتیجه گیری

لوگو به خودی خود یک عنصر گرافیکی است که نشانگر برند است، در حالی که یک برند ترکیبی از تمام جنبه‌ های ملموس و ناملموس است که نمایانگر سازمان است و برای مخاطب شما تجربه خلق می ‌کند. بدون برند، لوگو معنای واقعی نخواهد داشت، یعنی صرفاً یک عنصر گرافیکی خواهد بود. ترکیب یان دو، یعنی لوگویی که به خوبی طراحی شده باشد و یک استراتژی مؤثر برندسازی، به سازمان ‌ها کمک می کند به مخاطبان مورد نظر خود دست پیدا کنند و در عین حال یک برند مقاوم و پیشرو در صنعت خود باشند.

منبع: سه سوت وب

 

 

 

برچسب‌ها: طراحی برند و لوگو,
بایگانی
پیوندها
پیوندهای روزانه
آمار بازدید
آنلاین : 0
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته گذشته : 2
بازدید ماه گذشته : 2
بازدید سال گذشته : 12
کل بازدید : 184