x تبلیغات
اهمیت طراحی لوگو بازرگانی

اهمیت طراحی لوگو بازرگانی

طراحی لوگو شرکت بازرگانی به این دلیل که یکی از اصول مهم در کسب و کار است از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. آیا می دانید که هدف از طراحی لوگو بازرگانی چیست و

اهمیت طراحی لوگو بازرگانی

 

طراحی لوگو شرکت بازرگانی به این دلیل که یکی از اصول مهم در کسب و کار است از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. آیا می دانید که هدف از طراحی لوگو بازرگانی چیست و چرا تا این حد اهمیت دارد؟ اولین و مهم ترین نقش لوگو بازرگانی شناسایی برند شما است. طراحی این لوگو به مخاطبین شما کمک می کند تا قبل از برندهای دیگران، تجارت و کسب و کار شما را شناسایی و انتخاب کنند. طراحی لوگو بازرگانی بنا به دلایل زیر مهم است:

 لوگو بازرگانی چهره برند شما است

زمانی که به کسب و کار و هر نوع تجارتی می اندیشید اولین چیزی که به ذهن شما می رسد چیست؟ پاسخ شما لوگو است. بله اگر بخواهید یک کتاب مصور بر اساس برندها به عنوان شخصیت طراحی کنید، لوگوی آنها به معنای واقعی کلمه، چهره آنها خواهد بود.

طراحی لوگو بازرگانی به تشخیص برند شما کمک می کند

یک طراحی خوب از لوگو بازرگانی خاطره ای فوری را از نام تجاری شما در ذهن مشتریان تداعی می نماید. اشکال و رنگ های ساده، بهترین کار برای پردازش بوده و به راحتی به خاطر سپرده می شوند. به همین دلیل است که اگر طراحی لوگو ساده و منحصر بفرد باشد، در میان رقبا متمایز خواهد بود و مخاطبین می توانند به راحتی آن را یافته و شناسایی کنند.

لوگو اولین تأثیر را روی ذهن مخاطب دارد

زمانی که نوبت به تحت تأثیر قرار دادن و جذب مشتری می رسد، یک فرصت دارید تا آن را به دست آورید. اگر لوگوی شما نتواند مخاطبین را به سمت خود جلب کند، بسیار راحت است که دنبال مورد دیگر رفته و آن را انتخاب کنند. در صورتی که طراحی لوگو شرکت بازرگانی ضعیف باشد می تواند به اولین برداشت یا تأثیر کسب و کار شما آسیب برساند.
اگر شما قصد دارید که طراحی لوگو ارزان را برگزینید در ابتدا باید از مهارت طراح اطمینان حاصل کنید در غیر این صورت باید ریسک بزرگی را متحمل شوید. شما می توانید در سایر مراحل برندسازی صرفه جویی کنید و نه در اینجا. به هر حال هیچ چیز ارزشمندتر از یک طراحی لوگو حرفه ای نیست.

 ویژگی های طراحی یک لوگو بازرگانی خوب چیست؟

لوگو بازرگانی بخش اصلی هر برند تجاری است، زیرا معمولا اولیه نقطه تماس برای اکثر مشتریان به شمار می رود. از این رو در طراحی لوگو شرکت بازرگانی باید این اطمینان حاصل آید که لوگوی شما می تواند به خوبی با مشتریان ارتباط برقرار نماید. اما در هر حال بهترین لوگو بازرگانی دارای ویژگی های زیر می باشد و مهم نیست که تفاوت آنها تا چه حد منحصر بفرد باشد. ویژگی های زیر باعث می شوند که لوگو بازرگانی شما بالافاصله قابل شناسایی باشد و وقتی مخاطبین به آن نگاه می کنند با برند شما ارتباط برقرار کنند.

1. طراحی لوگو بازرگانی ساده

بسیاری از تأثیرگذارترین و موفق ترین لوگوهای بازرگانی به طرز شگفت انگیزی ساده هستند. سادگی یکی از عناصر اصلی طراحی لوگو بازرگانی است زیرا اکثر مشتریان تنها برای یک مدت کوتاه روی لوگو تمرکز می کنند

2. طراحی لوگو برای برقراری ارتباط

اولین سهم لوگوهای تجاری با کیفیت این است که به بازارهایی که شرکت، آنها را مورد هدف قرار می دهد مربوط هستند. مهم تر از آن اینکه آنها به وضوح با هویت یک برند تجاری ارتباط برقرار می کنند. یکی از اجزای اصلی طراحی لوگو  شرکت بازرگانی، استفاده از رنگ های مناسب در لوگو است که می تواند احساسات مختلف را تحریک کرده و هویت واقعی برند شما را به مخاطبین نشان دهد.
.

3. طراحی لوگو بازرگانی به یاد ماندنی

یکی دیگر از جنبه های اصلی یک لوگو بازرگانی خوب، به یاد ماندنی بودنِ آن است، حتی از اولین باری که شما آن را مشاهده می کنید. لوگوهای به یاد ماندنی بسیاری از عناصر مورد بحث در بالا را با یکدیگر ترکیب کرده و تعادل مناسبی را میان جنبه های بصری و متنی پیدا می کنند. از همه مهم تر اینکه، آنها به وضوح و منسجم با هویت برند شما ارتباط برقرار می کنند.
پس یک لوگوی بازرگانی به یاد ماندنی همیشه تلاش می کند تا منحصربفرد باشد.

4. طراحی لوگو جاودانه
لوگوی جاودانه بر کیفیت بیشتر از کمیت تمرکز می کند، بسیاری از المان های غیر ضروری و ایده های نا مناسب را از میان برداشته و تنها بر خودِ کار تمرکز می کند. ابن بدان معنا است که لوگو به جای عناصر غیر ضروری منحصرا بر ایده ها و ارزش های اصلی برند تمرکز می کند.

5. طراحی لوگو تطبیق پذیر 

یک لوگوی تطبیق پذیر لوگویی است که می تواند در روش ها، شکل ها و موقعیت های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. حتی اگر لوگوی بازرگانی بهترین ظاهر را داشته باشد اما ناخوانا و غیر قابل تشخیص باشد، زمانی که آنها را برای بسته بندی یا درج روی یک تابلوی تبلیغاتی کوچک می کنید، الزاما خوب نیستند.

منبع: سه سوت وب

 

 

 

 



 

 

 

برچسب‌ها: طراحی لوگو شرکت بازرگانی,
بایگانی
پیوندها
پیوندهای روزانه
آمار بازدید
آنلاین : 0
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته گذشته : 2
بازدید ماه گذشته : 2
بازدید سال گذشته : 12
کل بازدید : 184